انواع خط روند چیست ؟ شناسایی خط روند صعودی و نزولی و شکست آن در ایچیموکو

برای تشخیص وضعیت خط روند در ایچیموکو می توان از خطوط میانگین، کومو و سایر قسمت های این ابزار استفاده نمود. انواع خط روند استاتیک و داینامیک
انواع خط روند چیست ؟ شناسایی خط روند صعودی و نزولی و شکست آن در ایچیموکو
یکی از جذاب ترین راه ها برای کسب سود یاد گیری نوسان گیری است
با نوسان گیری شما می توانی خیلی سریع از بازار کسب سود های چشم گیری  کنید
البته که نوسان گیری در بورس نیاز به آموزش دارد و در صورتی که آموزش ندیده باشید احتمال سود کردن شما کاهش می یابد

انواع خط روند در تحلیل تکنیکال چیست ؟

تشخیص خط روند در ایچیموکو یکی از مواردی است که می بایست در هنگام استفاده از این ابزار مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی، استفاده از تحلیل تکنیکال یکی از بهترین شیوه ها برای پیش بینی وضعیت بازار و انتخاب استراتژی مورد نیاز برای ورود و خروج به آن، به شمار خواهد آمد. تحلیل تکنیکال ابزار های متعدد و متنوعی را شامل می شود که می توانید با یادگیری آن ها، تسلط خوبی بر بازار های مالی نظیر بورس پیدا کنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع روند پرداخته، خط روند استاتیک و داینامیک را شرح دهیم و به آموزش تشخیص روند صعودی و روند نزولی در ایچیموکو بپردازیم.
این محتوا توسط سایت تکنیک ( teknek.ir ) تولید شده است
یکی از به ترین اندیکاتور های که در تحلیل تکنیکال بسیار کاربرد دارد و به شدت سرعت تحلیل را افزایش می دهد اندیکاتور ایچیموکو است این اندیکاتور یک سیستم معاملاتی کامل و جامع است
پیشنهاد می کنم که حتما در دوره آموزش ایچیموکو شرکت کنید

روند یا Trend چيست؟

روند را می توان به عنوان جهت کلی بازار در یک زمان مشخص در نظر گرفت. به شکل ساده تر، روند از بالا و پایین شدن قیمت ساخته می شود و این بالا و پایین شدن ها هستند که در نهایت جهت روند بازار را تعیین می کنند. جهت کلی بازار بورس، برای تشکیل روند، به هیچ بازه زمانی خاصی احتیاج نخواهد داشت. اما هر چقدر بازه زمانی طولانی تر در نظر گرفته شود، قطعا اعتبار و قدرت آن روند بیشتر خواهد بود. روند های را می توان با کشیدن خطوطی مشخص نمود که تحت عنوان خطوط روند شناخته می شوند و خط روند در ایچیموکو نیز اهمیت بالایی دارد.

انواع مختلف جهت روند

خط روند در ایچیموکو و سایر ابزار هایی که در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می گیرند، از اهمیت خاصی برخوردار است. بدین ترتیب، می توان سه نوع مختلف از خطوط روند را به عنوان روندهای اصلی در بازار بورس و سایر بازار های مالی در نظر گرفت که شامل موارد زیر هستند:

  1. خط روند صعودی
  2. خط روند نزولی
  3. خط روند خنثی

خط روند صعودی چیست ؟ روش شناسایی خط روند صعودی

هنگامی که ارزش سهم ها افزایش پیدا می کند، روند صعودی شکل خواهد گرفت.  براي مثال ممکن است قيمت يک سهم به ميزان ۴۰۰ تومان افزايش  پیدا کند و در همان بازه زمانی به میزان ۱۵۰ تومان کاهش یابد و مجددا ۲۰۰ تومان با افزایش روبرو شود. در این شرایط برآیند کلی بالا و پایین شدن، رو به بالا خواهد بود و روند صعودی است.

خط روند صعودی
خط روند صعودی

خط روند نزولی چیست ؟ روش پیدا کردن خط روند نزولی

روند نزولی را می توانیم دقیقا به عنوان نقطه مقابل روند صعودی در نظر بگیریم. روند نزولی زمانی شکل خواهد گرفت که ارزش سهم ها در یک معامله کاهش پیدا می کند. برای مثال قیمت یک سهم به میزان ۳۵۰ تومان کاهش پیدا می کند و سپس ۵۰۰ تومان کاهش می یابد. در این حالت می توانیم بگوییم که روند نزولی ایجاد شده است.

خط روند نزولی
خط روند نزولی

روند خنثی یا ساید چیست ؟

هنگامی که بازار ثبات دارد و نه نزولی و نه صعودی است، روند را روند خنثی یا ساید در نظر می گیریم. این روند را می توانیم به واسطه یک خط مستقیم که دو نقطه قیمت را به هم متصل می کند، شناسایی نماییم. این نوع روند در بسیاری از موارد با بی توجهی معامله گران روبرو می شود.

روند خنثی یا ساید
روند خنثی یا ساید

خط روند استاتیک و داینامیک چیست ؟

به طور کلی می توانیم خطوط روند را به خط روند استاتیک و خط روند داینامیک تقسیم نماییم که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
خط روند ها را می توان به عنوان حمایت و مقاومت در نظر گرفت
پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید
حمایت و مقاومت چیست ؟ روش شناسایی حمایت و مقاومت در ایچیموکو

خط روند داینامیک

خط روند داینامیک به سطوحی گفته می شود که در زمان های مختلف، قیمت های متفاوتی خواهد داشت. در اصل، این سطوح در گذشته وجود نداشته و هیچگونه سابقه تاریخی نمی توان برای آن ها در نظر گرفت. سطح حمایت داینامیک را می توان به عنوان پایین ترین خط روند کانال و سطح مقاومت داینامیک را به عنوان بالاترین خط روند کانال دانست.

خط روند داینامیک
خط روند داینامیک

خط روند استاتیک

خط روند استاتیک به سطحی اطلاق می شود که در گذسته بازار اتفاق افتاده و هیچ وابستگی به زمان ندارد. بلکه میزان آن در هر زمانی ثابت خواهد بود. ساده ترین حالتی که می توان برای خط روند استاتیک در نظر گرفت، همان حالت افقی است که خط مقاومت بر بالاترین قیمت کندل سقف مماس می شود. همچنین خط حمایت، بر پایین ترین قیمت کندل کف مماس خواهد بود. البته لازم است برای رسم خط روند استاتیک، سایه ها را نیز مد نظر قرار دهیم.
حد ضرر چیست ؟ روش شناسایی حد ضرر و حد سود در ایچیموکو

خط روند استاتیک
خط روند استاتیک

چطور خط روند در ایچیموکو را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص خط روند در ایچیموکو، می توان از شیوه های زیر کمک گرفت و شکست خط روند را مورد ارزیابی قرار داد:

روند صعودی در ایچیموکو

برای تشخیص وضعیت صعودی خط روند در ایچیموکو، می بایست در بازه زمانی که کوموی صعودی در حال شکل گرفتن است، کندل ها بالاتر از کندل صعودی قرار گرفته باشند. علاوه بر این، در روند صعودی، خط میانگین اسپن A بالاتر از خط ميانگين اسپن B قرار گرفته و باقی موقعیت ها می بایست به شرح زیر باشند:

  1. کیجنسن بالاتر از کومو واقع شده باشد.
  2. تنکنسن بالاتر از کیجنسن واقع شود.
  3. کندل به صورت همزمان، در بالای تنکنسن و کیجنسن قرار بگیرد.
  4. چیکو اسپن بالاتر از کندل های ۲۶ دوره قبل قرار گرفته باشد.

با توجه به این نکات، می توانید به راحتی، وضعیت صعودی خط روند در ایچیموکو را تشخیص دهید.
تحلیل زمانی چیست ؟ آموزش تحلیل زمانی در اندیکاتور ایچیموکو

وضعیت صعودی خط روند در ایچیموکو
وضعیت صعودی خط روند در ایچیموکو

روند نزولی در ایچیموکو

برای تشخیص وضعیت نزولی خط روند در ایچیموکو، می بایست کندل ها پایین تر از کوموی نزولی واقع شوند. همچنین لازم است تا خط میانگین اسپن A پایین تر از خط میانگین اسپن B قرار گيرد. همچنين ساير نوسان نماها در وضعيت زير واقع مي شوند:

  1. کیجنسن پايين تر از کومو واقع شده باشد.
  2. تنکنسن پایین تر از کیجنسن واقع شود.
  3. کندل به صورت همزمان، در زیر تنکنسن و کیجنسن قرار بگیرد.
  4. چیکو اسپن پایین تر از کندل های ۲۶ دوره قبل قرار گرفته باشد
وضعیت نزولی خط روند در ایچیموکو
وضعیت نزولی خط روند در ایچیموکو

لازم به ذکر است که برای تشخیص این موضوع که وضعیت خط روند در ایچیموکو پایدار است یا خیر، می بایست سایر اجزای ایچیموکو را مورد بررسی قرار داد. بدین ترتیب می توان از ادامه دار بودن روند نزولی، صعودی و خنثی اطمینان حاصل کرد و برای ورود و خروج به معاملات بازار بورس، استراتژی دقیقی را طرح ریزی نمود. شکست خط روند را نیز می توان بر اساس برعکس شدن روند ها تشخیص داد. البته لازمه تشخیص شکست خط روند در ایچیموکو، تشخیص درست روند های صعودی و نزولی است.
که ما به صورت کامل در دوره آموزش ایچیموکو به شما آموزش دادیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *