انواع روند در بازار های مالی چیست ؟ روش شناسایی روند صعودی در ایچیموکو

شناسایی انواع روند در بازار های مالی در واقع جهت حرکتی بازار است که استراتژی مورد استفاده هر معامله را مشخص می کند.در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است
انواع روند در بازار های مالی چیست ؟
یکی از جذاب ترین راه ها برای کسب سود یاد گیری نوسان گیری است
با نوسان گیری شما می توانی خیلی سریع از بازار کسب سود های چشم گیری  کنید
البته که نوسان گیری در بورس نیاز به آموزش دارد و در صورتی که آموزش ندیده باشید احتمال سود کردن شما کاهش می یابد

شناسایی انواع روند در بازار های مالی

شناسایی انواع روند در بازار های مالی در واقع جهت حرکتی بازار است که استراتژی مورد استفاده در هر معامله را مشخص می کند.
انواع روند در بازار های مالی به سه دسته روند صعودی، روند نزولی و روند خنثی تقسیم می شوند. همانگونه که گفته شد روش معامله در هر روند با روند دیگر متفاوت می باشد و نمی توان یک روش معامله یکسان را در روند های متفاوتی استفاده کرد. شما در ابتدا باید با بازار های مالی مختلف آشنا شده و روند مالی آنها را تشخیص دهید تا بدانید در بلند مدت چه رفتاری را از خود نشان خواهند داد.
شما برای تشخیص انواع روند در بازار های مالی باید یک روند را در بازه های زمانی بزرگ تر از بازه زمانی نمودار بررسی کنید. به عنوان مثال اگر کندل های نمودار شما هر کدام نشان دهنده یک روز است، برای تشخیص روند بازار مالی باید آن روند را در بازه های زمانی چند روزه بررسی نمایید. همانگونه که در پاراگراف های بالا بیان شد، در مجموع سه روند در بازار مالی وجود دارد که در ادامه به بررسی هر سه خواهیم پرداخت.
این محتوا توسط  سایت تکنیک ( teknek.ir ) تولید شده است .

روند صعودی چیست؟

روش شناسایی روند صعودی
روش شناسایی روند صعودی

بگذارید روند صعودی را با یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید که قیمت هر سهم شستا در بازار بورس ایران در ماه فروردین 1000 تومان و دو ماه بعد 1500 تومان باشد. ممکن است که این قیمت در اواسط این بازه دو ماهه چندین بار سقوط را تجربه کرده باشد اما در پایان بازه دو ماهه به 1500 تومان رسیده است. بنابراین شستا در این بازه دو ماهه روند صعودی داشته است.
ولی حتما باید حد ضرر و حد سود مناسب برای سهم مورد نظر خود انتخاب کنید تا جلوی ضرر شما رو بگیرد و بهترین سود ممکن رو نصیب شما بکند
حد ضرر چیست ؟ روش شناسایی حد ضرر و حد سود در ایچیموکو

روند نزولی چیست؟

روش شناسایی روند نزولی
روش شناسایی روند نزولی

حال بگذارید یک مثال دیگر بزنیم. فرض کنید که قیمت هر سهم وامید در بازار بورس ایران در ماه فروردین 13 هزار تومان بوده و در ماه اردیبهشت 10 هزار تومان شده است. در این بازه زمانی دو ماهه ممکن است قیمت وامید تا 15 هزار تومان هم بالا رفته باشد اما در نهایت پس از پایان بازه زمانی دو ماهه قیمت این سهم 3 هزار تومان کاهش داشته است. به همین دلیل در این بازه زمانی وامید روند نزولی را تجربه کرده است.

روند خنثی چیست؟

روند خنثی یا ساید چیست ؟
روند خنثی یا ساید چیست ؟

در نهایت حالتی را در نظر بگیرید که قیمت وامید در ماه فروردین در بازه 10 تا 15 هزار تومان نوسان داشته و دو ماه بعد نیز در همین بازه قرار بگیرد. در این حالت هیچ روند صعودی یا نزولی نداریم و معامله در این حالت برای تریدر ها معمولا پیشنهاد نمی شود. به این نوع روند در بازار های معاملاتی روند خنثی می گویند.
بهترین راه برای تشخیص و ترسیم یک روند، قیمت پایانی است. همچنین در صورت عدم دسترسی به قیمت پایانی می توان از قیمت باز شدن کندل ها استفاده کرد. در این حالت خط روند معمولا از وسط کندل ها عبور می کند. با تشخیص انواع روند در بازار های مالی ما قادر خواهیم بود تا زمانی که قیمت به خط روند نزدیک می شود وارد معامله شویم. بهترین زمان برای ورود به یک معامله سومین برخورد خط روند با قیمت است. زیر که از نظر تکنیکالیست ها معمولا در برخورد سوم خط روند شکسته خواهد شد
به یک نکته بسیار مهم توجه کنید معمولا روند ها در بازه های زمانی مشخص تغییر می کنند که به این نوع رفتار تحلیل زمانی گفته می شود
تحلیل زمانی چیست ؟ آموزش تحلیل زمانی در اندیکاتور ایچیموکو

روش شناسایی روند صعودی در ایچیموکو

روش شناسایی روند ها در ایچیموکو
روش شناسایی روند ها در ایچیموکو

در بازار ترید اندیکاتور های متفاوتی برای تشخیص خط روند وجود دارند. یکی از این اندیکاتور ها ایچیموکو نام دارد. در این بخش می خواهیم در مورد راه های شناسایی روند صعودی در ایچیموکو توضیح دهیم. 
اندیکاتور ایچیموکو یکی از بهترین اندیکاتور ها برای تشخیص روند قیمتی است. پارامتر هایی که در این اندیکاتور مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از؛ تنکانسن، کیجونسن، چیکو اسپن، اسپن A و اسپن B.
در هر معامله ای اگر در اندیکاتور ایچیموکو به سه مورد زیر برخورد کردید، بدانید که روند بازار یک روند صعودی مطلوب است: 1- تنکانسن بالاتر از کیجونسن قرار بگیرد. 2- چیکو اسپن بالاتر از ابر کومو باشد. 3- ابر کومو به رنگ سبز باشد.
اگر هر سه عامل فوق باهم مشاهده گردید، زمان بسیار مناسبی برای ورود به بازار وجود دارد و روند صعودی می باشد. نبود هر یک از عوامل فوق ریسک معامله را بالاتر خواهد برد.

روش شناسی روند نزولی در ایچیموکو

شناسایی انواع روند با استفاده از اندیکاتور ایچیموکو
شناسایی انواع روند با استفاده از اندیکاتور ایچیموکو

در حالت عکس در اندیکاتور ایچیموکو روند نزولی را مشاهده خواهیم کرد. بدین معنی که اگر تنکانسن پایین تر از کیجونسن قرار گیرد و چیکو اسپن نیز پایین تر ابر کومو قرار گیرد و در نهایت ابر کومو قرمز باشد، روند کاملا نزولی است و ورود به بازار به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

تقسیم بندی انواع روند در بازار های مالی از نظر بازه زمانی

در حالت کلی روند ها از نظر بازه زمانی به سه دسته بزرگ، متوسط و کوتاه تبدیل می شوند. روند های کوتاه از چند دقیقه تا چند ساعت را شامل می شوند. حال آنکه یک روند طولانی ممکن است چندین سال به طول انجامد. در واقع هر روند که بازه زمانی کوتاهی دارد می تواند جزئی از یک روند در بازه زمانی بزرگتر باشد.

ویژگی های یک خط روند معتبر

در بین انواع روند در بازار های مالی، خطوط روند معتبر دارای ویژگی های خاصی هستند. در ادامه اشاره ای مختصر به آنها خواهیم کرد. 
1- تعداد دفعات برخورد نمودار قیمتی با خط روند: هرچه تعداد برخورد قیمت با خط روند بیشتر باشد، اعتبار آن (روند صعودی یا نزولی) نیز بیشتر خواهد بود.
2- شیب نمودار خط روند: شیب تند در نمودار از اعتبار یک روند می کاهد. در شیب های تند احتمال شکست قیمت وجود دارد و به همین دلیل شیب متعادل برای یک روند معتبر 45 درجه است.
3- کندل های ایجاد شده در روز معامله: در روز معامله هرچه فاصله باز و بسته شدن کندل ها بیشتر باشد، احتمال از بین رفتن روند نزولی بیشتر است.

انواع روند در بازار های مالی از منظر تکنیکال
انواع روند در بازار های مالی از منظر تکنیکال

نکته ای بسیار مهم در معامله با اندیکاتور ایچیموکو

لازمه ورود به بازار معاملاتی و بورس، شناخت انواع روند در بازار های مالی است. برای شناخت این روند ها لازم است از اندیکاتور های مختلفی از قبیل اندیکاتور ایچیموکو استفاده گردد. در هنگام استفاده از این اندیکاتور، تحلیل ها و نشانه هایی وجود دارند که نشان دهنده اعتبار و یا عدم اعتبار آن روند می باشد. با انتخاب یک روند معتبر می توانید به کسب درآمد بالا در بازار های مالی برسید.
در این مقاله آنچه که آموزش داده شده بود بخش کوچکی از نکات تشخیص روند در اندیکاتور ایچیموکو بود ایچیموکو بسیار نکات زیادی و تخصیصی دارد که افرادی که به خوبی این نکات رو یاد می گیرند در هر بازاری اعم از بورس ایران فارکس و ارز های دیجیتال سود آوری شنا متحول خواهد شد
اگر به دنبال یک دوره آموزشی خوب برای یاد گیری ایچیموکو هستید پیشنهاد ما دوره آموزشی ایچیموکو سایت تکنیک است زیرا که به صورت ریز و جزئی و کامل تمام نکات ایچیموکو آموزش داده شده است
کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره آموزش ایچیموکو در لینک زیر

سخن پایانی اینکه بازار ترید و انجام معاملات بازاری بسیار وسیع است که ورود به آن نیازمند آموزش تخصصی و تجربه است. ورود هیجانی به امید درآمد های کلان  به یک بازار تنها موجب متضرر شدن شخص خواهد شد. اگر شما قصد ورود به بازار های مالی جهانی و داخلی را دارید ابتدا باید آموزشی تخصصی ببینید و انواع روند در بازار های مالی و نکات مهم دیگر را بشناسید. سپس با مبالغ کم شروع به ترید و کسب تجربه نمایید تا به مرور در این بازار درآمد خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *