حد ضرر چیست ؟ روش شناسایی حد ضرر و حد سود در ایچیموکو

در این مقاله آموزشی به آشنایی با مفهوم حد ضرر در ایچیموکو و روش تعیین حد ضرر در ایچیموکو و حد سود در اندیکاتور ایچیموکو پرداخته شده است.
حد ضرر و حد سود در ایچیموکو
یکی از جذاب ترین راه ها برای کسب سود یاد گیری نوسان گیری است
با نوسان گیری شما می توانی خیلی سریع از بازار کسب سود های چشم گیری  کنید
البته که نوسان گیری در بورس نیاز به آموزش دارد و در صورتی که آموزش ندیده باشید احتمال سود کردن شما کاهش می یابد

حد ضرر چیست ؟ روش شناسایی حد ضرر در ایچیموکو و حد سود در آن

حد ضرر در ایچیموکو یکی از مواردی است که تحلیلگران فعال در بازار های مالی و استفاده کنندگان از اندیکاتور ایچیموکو دنبال یادگیری آن هستند. اگر شما در بازار های مالی فعال باشید حتما می دانید که استراتژی های مختلفی برای کار کردن در بازار های سرمایه وجود دارد. به عنوان مثال بعضی از افراد از تحلیل بنیادی یا بعضی دیگر از تحلیل های تکنیکال برای خرید و فروش استفاده می کنند. اگر شما جز دسته ای باشید که از تحلیل تکنیکال استفاده می کنید حتما نام اندیکاتور ایچیموکو را شنیده اید. در مقاله حاضر قصد داریم تا ابتدا به بررسی مفهوم حد ضرر بپردازیم. روش شناسایی حد ضرر در ایچیموکو و همچنین حد سود در ایچیموکو نیز مورد بررسی قرار گرفته می شود. پس در ادامه با ما همراه باشید.
این محتوا توسط  سایت تکنیک ( teknek.ir ) تولید شده است .

حد ضرر چیست؟

حد ضرر نامی است که اگر در بازار مالی فعال باشید حتما آن را شنیده اید. همان طور که گفته شد به صورت کلی استراتژی های مختلفی برای خرید و فروش در بازار های مالی مانند بورس یا ارز دیجیتال وجود دارد. معامله گرانی که به صورت کوتاه مدت در بازار فعالیت می کنند معمولا برای سرمایه گذاری خود حد سود و حد ضرر تعیین می کنند. در واقع افراد با استفاده از تحلیل تکنیکال قیمت هایی را برای دارایی خود مانند سهام، ارز و غیره تعیین می کنند که با رسیدن به آن قیمت دارایی خود را می فروشند. معمولا تعیین حد سود و حد ضرر برای ذخیره سودی که از معامله به دست آمده یا جلوگیری از ضرر بیشتر به کار برده می شود. به همین دلیل بسیار مهم است تا در هر معامله ای حد سود و حد ضرر برای آن تعیین شود.

حد ضرر چیست؟
حد ضرر چیست؟

به عنوان مثال فرض کنید معامله گری یک سهام را با قیمت 100 تومان خریداری کرده است. این معامله گر حد سود خود را 20 درصد بالاتر یعنی در قیمت 120 تومان تعیین می کند. در این حالت در صورت رسیدن قیمت سهم به 120 تومان برای ذخیره سود، سهام خود را به فروش می رساند. همچنین این معامله گر حد ضرر خود را 90 تومان تعیین کرده است. در این صورت اگر قیمت سهم افت نماید و به 90 تومان برسد سهام خود را برای جلوگیری از ضرر بیشتر به فروش می رساند. تعیین حد سود و حد ضرر از مواردی است که حتما باید مورد توجه فعالین بازار های مالی قرار داشته باشد. در واقع تعیین حد ضرر به فعال بازار مالی کمک می کند تا در یک معامله بخش زیادی از سرمایه خود را از دست ندهد. همچنین با تعیین حد سود شما می توانید همواره سود های خود را ذخیره کنید و به دلیل عدم خروج به موقع از بازار، سود به دست آمده را از دست ندهید.

آشنایی با اندیکاتور ایچیموکو

اندیکاتور ایچیموکو یکی از قدرتمند ترین اندیکاتور هایی است که می توانید برای تحلیل تکنیکال در سیستم های معاملاتی از آن استفاده کنید. این اندیکاتور ژاپنی که معنی اسم آن نیز تعادل در یک نگاه است با توجه به ساختار منحصر به فرد آن به معامله گر کمک می کند تا در لحظه بتواند صعودی بودن یا نزولی بودن روند نمودار را مورد بررسی قرار دهد. البته نکته ای که باید در استفاده از ایچیموکو مد نظر داشته باشید این است که این اندیکاتور به نسبت پیچیده است. با توجه به این موضوع بهتر است که پیش از انجام معامله با این اندیکاتور به خوبی با استفاده از آموزش های موجود، بر آن مسلط شوید.

آشنایی با اندیکاتور ایچیموکو
آشنایی با اندیکاتور ایچیموکو

با استفاده از اندیکاتور ایچیموکو می توانید به خوبی خطوط حمایت و مقاومت را تعریف کنید. اندیکاتور ایچیموکو در چارچوب های زمانی مختلف می توان سیگنال های مناسبی برای ورود و خروج را به شما ارائه دهد. بدین ترتیب با استفاده از این اندیکاتور می توانید معاملات خوبی را انجام دهید.

روش شناسایی حد سود و ضرر در اندیکاتور ایچیموکو

حد ضرر در ایچیموکو

حد ضرر در ایچیموکو را می توان با روش های مختلف تعیین کرد. حد ضرر ارتباط مستقیمی با میزان ریسک پذیری شما و مدیریت سرمایه دارد. اما این نکته را توجه داشته باشید که بهترین حالت این است که به سرعت از ضرر خود جلوگیری کنید. ایچیموکو روش های مختلفی را برای معامله ارائه می دهد. بنابراین بسته به نوع استفاده شما باید حد سود و حد ضرر تعیین شود. اما یکی از بهترین روش ها برای تعیین حد ضرر استفاده از خطوط تکانسن و کیجونسن است. در واقع اگر خط کیجونسن بالای خط تکانسن قرار گیرد و هر دو این خطوط زیر ابر کومو قرار داشته باشند می تواند نشانگر این موضوع باشد که روند به زودی نزولی خواهد شد. بدین ترتیب شما نقطه خروج از معامله را باید در این نقطه قرار دهید. این روش دو مزیت عمده را برای شما به وجود می آورد: اول اینکه خطر از دست دادن پول زیاد را برای شما کاهش می دهد و به شما اجازه می دهد تا پیش از ضرر بیشتر بتوانید از معامله خارج شوید.

حد ضرر در ایچیموکو
حد ضرر در ایچیموکو

دوم اینکه به شما این اجازه را می دهد تا با روند بازار همگام شوید. استراتژی ایچیموکو یک استراتژی نوسانی و روند گیری است. معامله گر باید به دنبال این موضوع باشد که در هر معامله بهترین سود ممکن را به دست آورد.
بنابراین معامله گر باید حد ضرر خود را زیر ابر ایچیموکو قرار داده یا از معامله به محض وقوع یک کراس جدید در جهت مخالف، خارج شود.

حد سود در ایچیموکو

حد سود در ایچیموکو
حد سود در ایچیموکو

نکته بعد شناسایی حد سود در ایچیموکو است. برای اینکه یک معامله منطقی داشته باشیم باید علاوه بر حد ضرر، حد سود نیز برای معامله خود تعیین کنیم. برای تعیین حد سود در ایچیموکو تنها کافی است یک قانون را رعایت کنید و آن این است که هنگامی که خط تکانسن با کیجونسن برخورد می کند باید معامله را به انتها رسانده و سود خود را ذخیره کنید. البته اگر ریسک پذیری بالایی داشته باشید می توانید صبر کنید تا قیمت به زیر ابر ایچیموکو برسد. در این حالت باید به این نکته توجه کنید که ممکن است مقداری از سود خود را از دست بدهید. توصیه تحلیلگران بازار همواره در این است که بهتر است به سود در نظر گرفته برای خود قانع باشید و برای به دست آوردن سود بیشتر طمع نکنید. تعیین حد سود و حد ضرر نکته ای است که هرگز نباید فراموش شود. جالبه بدانید روش های زیاد دیگری هم برای تعیین حد سود و حد ضرر وجود دارد که بسته به روحیات اخلاقی شما و میزان ریسک بپذیری شما توسط خود شما بررسی و انتخاب می شود ما در دوره آموزش ایچیموکو 0 تا 100 ایچیموکو را از مقدماتی ترین نکات گرفته تا پیشرفته ترین نکات ایچیموکو آموزش دادیم جالبه بدانید دوره جوری طراحی شده که قابل استفاده برای تمام فعالان بازار های مالی از جمله بورس ، ارز های دیجیتال فارکس ووو باشد

یک پاسخ

  1. سلام وقت بخیر

    شما که لطف کردید اموزش رایگان گذاشتید کاش همین اموزشها ب صورت ویدیو بود که خیلی زیبا میشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *