تحلیل زمانی چیست ؟ آموزش تحلیل زمانی در اندیکاتور ایچیموکو

در این مقاله آموزش به روش تحلیل زماتی در اندیکاتور ایچیموکو پرداخت شده است و به صورت کامل کاربرد های تحلیل زمانی و خطا های آن توضیح داده شده است
تحلیل زمانی چیست ؟
یکی از جذاب ترین راه ها برای کسب سود یاد گیری نوسان گیری است
با نوسان گیری شما می توانی خیلی سریع از بازار کسب سود های چشم گیری  کنید
البته که نوسان گیری در بورس نیاز به آموزش دارد و در صورتی که آموزش ندیده باشید احتمال سود کردن شما کاهش می یابد

تحلیل زمانی چیست ؟ کاربرد های تحلیل زمانی

تحلیل زمانی چیست؟ اصلا ما چگونه می توانیم این روش تحلیلی را در اندیکاتور ایچیموکو مورد استفاده قرار دهیم؟
این دو سوال از جمله مهم ترین و رایج ترین سوالاتی به حساب می آیند که کاربران تا به امروز از ما پرسیده اند. در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که تحلیل زمانی یکی از شاخه های شناخته شده تحلیل تکنیکال به حساب می آید.
اگر شما با تحلیل تکنیکال آشنایی دارید، نحوه کار با تحلیل زمانی برایتان خیلی راحت خواهد بود. به صورت کلی، در این روش تحلیلی به جای بررسی قیمت، تریدر نسبت به بررسی زمان اقدام می نماید. به خاطر داشته باشید که این روش تحلیلی می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. امروز ما قصد داریم تا در مورد تحلیلی زمانی ایچیموکو با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.
این محتوا توسط  سایت تکنیک ( teknek.ir ) تولید شده است .

بررسی دقیق مفهوم تحلیل زمانی در ایچیموکو

بیایید تا کارمان را با بررسی دقیق تر تحلیل زمانی شروع کنیم. به صورت کلی، استفاده از تحلیل زمانی یکی از روش های نسبتا ساده و سر راست برای تحلیل دقیق نمودار های بازار به حساب می آید که مزایای زیادی را در خود جای داده است. با اینکه خیلی از کاربران اروپایی و آمریکایی فعال در بازار بورس و بازار های مالی همچون ارز دیجیتال، تحلیل های خود را بر پایه قیمت انجام می دهند
ولی، استفاده از این روش تحلیلی می تواند نتایج بهتر و دقیق تری را برای شما به همراه داشته باشد. ایچیموکو هم یکی از شناخته شده ترین و مهم ترین اندیکاتور های موجود در بازار های مالی به حساب می آید که می تواند نقش مهمی در ارزیابی و تحلیل نمودار های مختلف ایفا نماید.

آیا با اندیکاتور ایچیموکو می شود تحلیل زمانی انجام داد ؟

به خاطر داشته باشید که تحلیل زمانی می تواند همواره نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد. استفاده از این روش تحلیلی در اندیکاتور ایچیموکو به شما کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن نسبت به پیش بینی تغییرات قیمتی اقدام نمایید. اگر شما به تازگی وارد دنیای بورس یا بازار های مالی شده اید،
با استفاده از این روش تحلیلی به راحتی می توانید نسبت به انجام فعالیت های خاصی همچون به دست آوردن وضعیت آینده تغییرات قیمتی یک ارز یا سهام خاص اقدام نمایید. پس به صورت کلی، استفاده از این روش تحلیلی همراه با ایچیموکو می تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

اعداد طلایی در تحلیل زمانی کدام اند؟

حال که با مفهوم تحلیل زمانی در اندیکاتور ایچیموکو آشنا شدیم، بیایید تا مبحث اعداد طلایی را با هم مورد بررسی قرار دهیم. به صورت کلی، اعداد طلایی، عدد هایی هستند که برای تشخیص کندل تغییر قیمت مورد استفاده قرار می گیرند. این اعداد می توانند به شما کمک کنند تا در بهترین حالت ممکن نسبت به انجام فعالیت های خاصی همچون بررسی روند تغییر قیمت اقدام نمایید. اعدادی همچون 9، 17، 26، 35، 52 و غیره از جمله مهم ترین اعدادی هستند که در دسته اعداد طلایی قرار می گیرند.

اعداد طلایی تحلیل زمانی در اندیکاتور ایچیموکو
اعداد طلایی تحلیل زمانی در اندیکاتور ایچیموکو

اعداد طلایی ایچیموکو در اندیکاتور های دیگر هم کاربرد دارد ؟

اعدادی که در این لیست شما آنها را مشاهده کردید، از جمله مهم ترین اعدادی به حساب می آیند که می توانند به صورت مستقیم بر روی روند انجام تحلیل موثر باشند. به خاطر داشته باشید که این اعداد فقط مربوط به ایچیموکو بوده و در سایر اندیکاتور های تحلیلی تاثیر چندانی ندارد.
از میان همه این اعداد، سه عدد 9، 17 و 35 نقش مهم تر و کلیدی تری را ایفا می نمایند. زمانی که شما این اعداد را با هم جمع بزنید یا اینکه از هم کم کنید، به راحتی می توانند اعداد 9 و 26 را پیدا نمایید. البته، شما باید این مسئله را نیز مد نظر خود قرار دهید که استفاده از اعداد طلایی گاهی اوقات پیچیدگی زیادی را به همراه خواهد داشت.

نحوه استفاده از تحلیل زمانی در اندیکاتور ایچیموکو

حال که مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به سراغ نحوه استفاده از تحلیل زمانی در اندیکاتور ایچیموکو برویم. برای استفاده از این روش تحلیلی، فقط کافی است که مراحل زیر را طی کنید:

نکات مهم تحلیل زمانی
نکات مهم تحلیل زمانی
  • در نمودار مورد نظر، یک سقف مهم یا کف مهم را در نظر بگیرید.
  • کندلی که سقف یا کف مورد نظر شما را شروع کردن است، شروع به شمردن کنید. شما باید به مکان کندل های 9، 17 و 26 برسید و آنها را علامت گذاری نمایید.
  • سپس شما باید منتظر بمانید تا کندل اعداد در موقعیت های ذکر شده ایجاد شود.
  • در مرحله بعد شما باید تغییرات رخ داده در این کندل ها را مورد بررسی قرار دهید.
  • معمولا در کندل های ذکر شده مواردی همچون تغییر روند دیده می شود.

به خاطر داشته باشید که استفاده از تحلیل زمانی در اندیکاتور ایچیموکو می تواند نتایج مطلوبی ا برای شما به همراه داشته باشد. برای استفاده از این روش تحلیلی، شما لزوما باید اعداد طلایی را مد نظر خود قرار دهید. گاهی اوقات یک سری خطا ها در این روند ایجاد می شوند که شما باید بتوانید آنها را نیز مدیریت نمایید.

خطا های احتمالی در تحلیل زمانی در اندیکاتور ایچیموکو

با اینکه استفاده از اعداد طلایی در هنگام تحلیل زمانی ایچیموکو نتایج مطلوبی را برای شما به همراه خواهد داشت ولی، گاهی اوقات تریدر ها با یک سری اشتباهات مهم مواجه می شوند. این اشتباهات می توانند روند ترید و قیمت نهایی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. در قسمت های قبل تر به این مسئله اشاره کردیم که گاهی اوقات این روش تحلیلی می تواند به شدت پیچیده باشد. علت این امر، وجود همین خطا های مهم می باشد.
بیایید تا یک مثال را در هنگام ایجاد خطا برای تحلیل زمانی مورد بررسی قرار دهیم. فرض کنیم که تریدر به درستی توانسته سقف و کف قیمتی را علامت گذاری نماید و در بهترین حالت ممکن نسبت به شناسایی کندل تغییر قیمت اقدام نماید. ولی، پس از شمارش و علامت گذاری متوجه می شود که در اعداد طلایی هیچ تغییری رخ نداده است. در این شرایط، خطای جدی در این تحلیل رخ داده است. این خطا ها می توانند روند انجام تحلیل را تحت تاثیر خود قرار دهند.
جالب است بدانی یکی از مهم ترین نکات در تمام تحلیل ها قرار دادن حد ضرر و حد سود است که خیلی ها به درستی انتخاب نمی کنند و ضرر های سنگینی می کنند
پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید
حد ضرر چیست ؟ روش شناسایی حد ضرر و حد سود در ایچیموکو

خطا های تحلیل زمانی در ایجیموکو
خطا های تحلیل زمانی در ایجیموکو

راه حل های جلو گیری از خطا در تحلیل زمانی

خوشبختانه چند راه حل مختلف برای جلوگیری از ایجاد خطا در هنگام تحلیل زمانی ایچیموکو وجود دارد. اولین راه حل، مربوط به بررسی کندل های عقب تر و جلوتر می باشد. برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن، شما می توانید کندل های قبلی و بعدی را نیز مورد بررسی قرار دهید.
با این کار، خیلی راحت تر می توانید کندل هایی که باعث ایجاد مشکل شده اند را پیدا نمایید. دیگر راه حل موجود در جلوی پای شما برای جلوگیری از ایجاد این خطا افزایش تایم فریم معاملاتی می باشد.
البته راه آهای بسیار دیگری هم هست در دوره آموزش ایچیموکو وب سایت تکنیک به صورت کامل توضیح داده شده است

آیا با تحلیل زمانی می شود آینده قیمت سهم را پیشبینی کرد ؟

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، استفاده از تحلیل زمانی در اندیکاتور ایچیموکو، یکی از بهترین روش های تحلیلی به حساب می آید که می تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد. این روش تحلیلی نه تنها به صورت مستقیم بر روی روند شناسایی تغییرات قیمتی موثر است، بلکه گاهی اوقات می تواند به شما کمک کند تا آینده قیمتی را در بهترین حالت ممکن پیش بینی نمایید.
در نتیجه، اگر شما هم به دنبال دریافت بیشترین سود ممکن از دنیای ارز های دیجیتال یا بازار بورس هستید، با خیال راحت می توانید این روش تحلیلی را به کار گیرید.
البته حتما به این نکته توجه داشته باشید که در این مقاله تحلیل زمانی به صورت خلاصه آموزش داده شده از و تحلیل زمانی انواع دیگری هم دارم و با ترکیب تحلیل زمانی با سیگنال های دیگری که می توان از ایچیموکو گرفت می تواند بازدهی شما را چندین برابر کند
پیشنهاد می کنم که حتما در دوره آموزش ایچیموکو سایت تکنیک شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *