رتبه نقدینگی در بورس به چه منظور است ؟

یکی از پایه های مهم در سرمایه گذاری در بورس بخش ارزش معاملات است که هر کسی برای خرید سهام به این قسمت نگاه می کند و با توجه به آن تحلیلی ارائه کرده
ارزش معاملات
یکی از جذاب ترین راه ها برای کسب سود یاد گیری نوسان گیری است
با نوسان گیری شما می توانی خیلی سریع از بازار کسب سود های چشم گیری  کنید
البته که نوسان گیری در بورس نیاز به آموزش دارد و در صورتی که آموزش ندیده باشید احتمال سود کردن شما کاهش می یابد

رتبه نقدینگی در بورس به چه معناست؟ و چه کمکی به ما می کند؟

یکی از پایه های مهم در سرمایه گذاری در بورس بخش ارزش معاملات است که هر کسی برای خرید سهام به این قسمت نگاه می کند و با توجه به آن تحلیلی ارائه کرده و یا سهم را می خرد و یا از خرید منصرف می شود. اگر بخواهیم به صورت خلاصه ارزش معاملات را توضیح دهیم باید بگوییم ارزش معاملات یعنی ” جمع ارزش معاملاتی که روی سهام صورت گرفته است ” واحد شمارش ارزش معاملات میلیارد ریال است و در صفحه ی اصلی سایت www.tsetmc.com قابل مشاهده است. در گذر زمان مشخص گردیده است که اگر ارزش معاملات بالا برود و صعودی بشود شاخص ها و قیمت ها به خوبی بالا می روند . حال رتبه ی نقدینگی یا نقدشوندگی در بورس چه کاربردی دارد .
نقدینگی یا نقدشوندگی به طور خلاصه یعنی هر چیز می تواند به صورت سریع تر به پول تبدیل شود ( یعنی چیزی که سریع تر بشود آن را معامله کرد ، نقدشوندگی بالایی دارد مثل کالاهایی چون طلا )
این محتوا توسط سایت تکنیک ( teknek.ir ) تولید شده است

Screenshot 2607 1
ارزش معاملات

ارتباط رتبه نقدینگی یا ارزش معاملات

رتبه نقدینگی در بورس در واقع همان رتبه ارزش معاملات است که کا آن در اصل آسان کردن سهامداران و خریداران هست که بتوانند درصد نقدینگی بین شرکت های درون بورس را مقایسه کنند و انتخاب کنند کدام سهم برای سرمایه گذاری بهتر و مفید تر خواهد بود. در حقیقت شما در بورس با واژه ی رتبه ی نقدشوندگی برخورد نخواید کرد و نام رتبه ارزش معاملات رو خواهید دید و تحلیل و بررسی می کنید . (یادآوری : نقدینگی یعنی توانایی و میزان امادگی تبدیل یک کالا یا دارایی به وجه نقد در جامعه )
روش های جبران ضرر در بورس و به موفقیت رساندن آن

رتبه نقدینگی در بورس در کجای سایت www.tsetmc.com است ؟

شما برای دیدن رتبه نقدینگی باید اول شرکت مورد نظر را انتخاب کرده سپس اسم سهام شرکت رو جستجو می کنید و وارد تابلو می شوید .در تابلو شما ارزش معاملات روز را خواهید دید ولی برای دیدن رتبه نقدشوندگی باید جای دیگری بروید . برای دیدن رتبه ی ارزش معاملات در بالای سایت tsetmc وارد تب آمار ها می شوید که آمار های مختلفی را به شما نشان خواهد داد مثل آمار حجم معاملات ، امار روز های مثبت و منفی و …
رتبه ی همه ی انها گفته شده میانگین ها گرفته شده ( در طول سه ماه یا دوازده ماه ) آن هم در هر بخشی از جمله بخش ارش معاملات که اجزای زیر در سایت به شما نشان داده می شود :
میانگین ارزش معاملات در 3 ماه گذشته
میانگین ارزش معاملات در 12 ماه گذشته
رتبه ارزش معاملات در 3 ماه گذشته
رتبه ارزش معاملات در 12 ماه گذشته
ارزش معاملات آخرین روز
ما از بین تمام این پنج مورد که در سایت tsetmc قابل مشاهده است .فقط در این مقاله به دنبال رتبه ارزش معاملات هستیم .اینکه شما بخواهید به رتبه ارزش معاملات در سه ماه گذشته یا دوازده ماه گذشته نگاه کنید به انتخاب خودتان است . و بستگی به زمان سرمایه گذاری شما نیز دارد. مثلا اگر می خواهید سریع از سهم خارج شوید و برای زمان کوتاه مدتی سرمایه گذاری می کنید به رتبه ارزش معاملات در 3 ماه گذشته نگاه کنید اگر هم قصد و صبر یک سال یا حتی سال ها سرمایه گذاری را دارید به رتبه ارزش معاملات در 12 ماه گذشته نگاه کنید .

Screenshot 2608
رتبه ارزش معاملات

رتبه ارزش معاملات چه عددی باشد مناسب است ؟

برای دیدن رتبه کل شرکت ها شما لازم است بسته به مدت زمانی که می خواهید روی
رتبه ارزش معاملات در 3 ماه گذشته
رتبه ارزش معاملات در 12 ماه گذشته
کلیک کنید. در طول زمان ثابت شده است شرکت هایی که نقدشوندگی زیادی ندارند موفقیت چندانی هم نخواهند داشته البته همیشه استثناهایی پیدا می شوند و ما این را تعمیم نمی دهیم . به طور کلی رتبه ارزش معاملات یک شرکت خوبست که زیر 400 باشد که بهترین شرکت ها از نظر نقدشوندگی شرکت های زیر پنجاه می باشند یعنی رتبه ی 1 الی 50 رو دارند که شرکت های معمولا پرطرفدار ، کارآمد ، نقدشونده و همینطور شرکت هایی هستند که نیاز های جامعه را تامین می کنند. اگر تازه کار هستید پیشنهاد ما سرمایه گذاری در شرکت هایی است که حداقل در رتبه های 1 الی 400 باشند.
در کنار این نکات خیلی مهم دیگری هم هست که به ورود و خروج به موقع شما به بازار کمک می کند و کامل زندگی معاملاتی شما رو تغییر خواهد داد
پیشنهاد ما این است که حتما در دوره آموزش ورود و خروج به موقع از بازار شرکت کنید

Screenshot 2609
رتبه ارزش معاملات چند شرکت برتر

امیدوارم مقاله موثر و مفید بوده باشد در آخر باید بگویم سهام های نام برده شده فقط برای مثال است و هیچ سیگنالی مبنی بر خرید و فروش نیست سلب مسئولیت . با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *