روش های جبران ضرر در بورس و به موفقیت رساندن آن

در این مقاله از وب سایت تکنیک به معرفی روش های جبران ضرر بورس و روش های موفقیت پس از آن پرداخته ایم تا به شما خوانندگان در راستای روش درست واکنش دادن به ضرر کردن در بازار بورس کمک کند تا آن را به فرصتی عالی برای سود دهی تبدیل کنید.
روش های جبران ضرر در بورس و به موفقیت رساندن آن
یکی از جذاب ترین راه ها برای کسب سود یاد گیری نوسان گیری است
با نوسان گیری شما می توانی خیلی سریع از بازار کسب سود های چشم گیری  کنید
البته که نوسان گیری در بورس نیاز به آموزش دارد و در صورتی که آموزش ندیده باشید احتمال سود کردن شما کاهش می یابد

اهمیت دانستن روش های جبران ضرر در بورس و به موفقیت رساندن آن چیست؟

در میان سرمایه گذارانی که وارد بورس می شوند و مال خود را در این عرصه به کار می برند بیشتر آنها در ابتدا نیز ضرر می دهد که گاهن می تواند ضرر های زیاد یا کم باشد و به سبب همین ضرر امید خود را از دست می دهند و از بورس خارج می شوند.
امّا نکته ی مهم این است که با ضرر کردن در حوضه به این معنا نیست که دیگر جبران نخواهد شد و به طور کامل از دست رفته است و با دانستن روش های جبران ضرر در بورس و به موفقیت رساندن آن و گذاشتن گام های دقیق در راستای برگردانده آن نه تنها بر خواهد گشت بلکه به سود نیز می انجامد.
بازار بروس را می توان به یک چرخه ی بزرگ تشبیه کرد که در آن فرصت های زیادی برای ورود است امّا اگر در زمان اشتباه به آن وارد شد و فرصت های قبلی را از دست داد قطعا به سرعت به ضرر می انجامد.
با وجود این که در این بازار پیچیدگی ها و پستی بلندی های زیادی وجود دارد امّا فاکتور ها و روش های برای مدیریت این وضعیت وجود دارد.
اگر شما هم می خواهید روش های جبران ضرر در بورس و به موفقیت رساندن آن را یاد بگیرید با ما وب سایت تکنیک (teknek.ir) همراه باشید.

چند تا از روش های جبران ضرر در بورس و به موفقیت رساندن آن

در بازار بورس یکی از فاکتور هایی که موفق شدن و شکست خوردن یک معامله گر را می سازد دانایی او نسبت به روش های جبران ضرر در بورس و به موفقیت رساندن آن است.
این به شکلی است که معامله گران موفق در این عرصه شکست ها و ضرر های خود را به چشم یک تجربه می بینند تا از آن درس بگیرند تا جبرانش کنند و دیگر مرتکب آن نشوند و موجب یادگیری و بهبود معاملات آنها شود؛ همچین که بازگشتن از یک ضرر بزرگ کار پر چالشی باشد امّا انکار کردن و کناره گیری از آن قطعا روش درست مقابله با آن نیست.
هر معامله گری در ابتدای کار خود ضرر هایی داده است امّا با توجه به آنها آن را به فرصت برای تبدیل شدن به معامله گری حرفه ای تغییر داده است.

مسئولیت پذیر بودن در قبال اتفاق افتاده

اگر معامله ای انجام داده اید که به ضرر انجامیده است پس آن را بپذیرید و قبول کنید زیرا بخشی از این بازار است و با ترسیدن از آن نمی توانید پا به معامله های بزرگ و پر ریسک تر بگذارید زیرا از ضرر دادن در آن می ترسید.
بعد از قبول کردن احتمال ضرر دادنتان و ضررری که داده اید، کنترل کردن معاملاتان راحت می شود به خاطر اینکه از اتفاق بعد آن نمی ترسید.

تا پیدا کردن مشکل معامله نکنید تا دوباره به ضرر نینجامد

برنامه ریزی برای روش های جبران ضرر بورس و به موفقیت رساندن آن
برنامه ریزی برای روش های جبران ضرر در بورس و به موفقیت رساندن آن

پس از ضرر دادن در معامله دست از معامله کردن بکشید و به خود استراحتی بدهید و قبل از هر کاری مشکل خود را در معامله ی گذشته ی خود برسی کنید تا با انجام معامله ی دیگر همان اشتباه را تکرار نکنید و به قول دیگر از یکجا دوبار گزیده نشوید و به وقایع افتاده در آن فکر کنید و آن را برسی کنید تا بفهمید کجا را اشتباه کرده اید.
برای مثال برسی کنید که آیا بیش از حد در این معامله ریسک کرده اید؟ آیا از برنامه ریزی خوبی در آن استفاده کرده اید؟ …

یک برنامه ی مناسب برای معامله ی خود داشته باشید

برای معامله ی بعدی خود که می خواهید انجام دهید یک برنامه ی جزئی و دقیق از کار هایی که می خواهید انجام دهید داشته باشید که در داخل آن باید شمال کار هایی باشید که شما قرار است در آینده آنها را به طور متفاوتی نسبت به چیزی که در حال حاضر انجام می دادید باشد یا کارهایی که دیگر قصد ندارید در آنها پا بگذارید و انجامشان بدهید.

برنامه ریزی های خود را بهبود ببخشید

آیا در برنامه ی که برای خود داشتید معیار هایی برای معکوس کردن روند معامله وجود داشت است؟
معامله گران خوب هنگام ضرر دادن از معامله ی خود خارج می شوند و منتظر می مانند تا فرصت بهتر و مناسب تری برای ورود دوباره به آن ایجاد شود امّا معامله گران بهتر از آنها با برسی شرایط در صورت اجازه ی بازار، روند معاملاتی خود را برعکس می کنند و انجام می دهند و با این کار نه تنها ضرر اولیه خود را جبران می کنند بلکه آن را به سود نیز می رسانند.

به ضرر های خود به عنوان یک چشم انداز نگاه می کنند

در معاملات مختلف اگر شما ضرر بدهید حال هر چقدر هم که این ضرر باشد ارزش شما از آن بیشتر است پس خود را به خاطر آن بار ها و بار ها سرزنش نکنید و به خود آسیب نزنید.
مطمئناً نقش های بزرگ و کوچک دیگری در زندگی خود دارید که برای شما و اطرافیان شما مهم هستند، ضرر در معامله هر چقدر هم که بزرگ و چشم گیر باشد از ارزش شما کم نمی کند.
وقتی احساس ناامیدی در شما نسبت به اتفاق اتفاده افزایش یافت با به یاد اوردن چشم انداز خود و به نگاه به آن تعادل به زندگی تان بر می گردد و می توانید تغییرات خوبی در معاملات خود پس از آن اعمال کنید.

از آن الهام مثبت برای ادامه راه خود بگیرید

به ضرری که ایجاد شده نه به انوان یک ننگ بر خود و سابقه ی خود بلکه به انوان یک فرصت عالی برای یادگیری نکات جدید تر و بهتر در این عرصه نگاه کنید تا بتوانید در کار خود به سرعت پیشرفت کنید و با برسی آن و یادگیری اشتباهات خود و جبران آن به سرعت در کار خود بهتر شوید و تجربیات خود را در این اتفاق برای آینده استفاده کنید تا دوباره اتفاق نیوفتد.
برای مثال بسیاری از ورزشکاران وقتی در کار خود نقطه ضعف هایی می بینند به جای نا امید شدن از این نقطه ضعف به انوان یک نقطه ی قوت برای بهبود و ارتقای خود استفاده می کنند.
برای مشاهده آموزش رایگان بورس به سایت تکنیک مراجعه کنید

دوباره پا به عرصه ی معامله در بازار بورس بگذارید

بعد از انجام تمامی مراحل مورد نیاز و گفته شده برای درست کردن ضرر خود دوباره به بازار بورس برگردید و این بار با استفاده از تجربیات بار قبلی خود و به کار بردن روش های جبران ضرر بورس و به موفقیت رساندن آن به معاملات جدید بپردازید.
اکنون پس از انجام کار های قبلی از نظر ذهنی قوی تر و آماده ترید و با داشتن تجربه ی مفید از یک جا دوباره گزیده نخواهید شد.

پیشنهاد وب سایت تکنیک به شما

به یاد داشته باشید که گرفتن جلوی ضرر کردن بسیار مهم است امّا مهم تر از آن زمانی است که ضرر کرده اید و باید به آن واکنش مناسب دهید.
بسیاری از فعالان بازار بورس به هنگام ضرر دهی مغلوب احساس شکست و ناامیدی خود می شوند و یا آن را انکار می کنند و به انجام معاملات بیشتر با همان اشتباهات قبلی می پردازند و فقط باعث شکست سخت تر و سنگین تر نسبت به روز قبلی خود می شوند و منجر به ضرر های بیشتر می شوند.
امّا عده ای از افراد برای جبران ضرر های خود به دنبال معاملات بهتر هستند و هرگز عقب نشینی نمی کنند.
واقعیت این است که هیچ کدام از این راه ها و واکنش ها به این مشکل و ضرر دهی کار ساز نیست و فقط با دانستن مشکل و یادگیری روش های جبران ضرر در بورس و به موفقیت رساندن آن می شود از ضرر دادن در یک راه ثابت جلوگیری کرد.
برای این که ضرر کمتری بکنید باید به صورت متداول آموزش ببینید و تجربه کسب کنید پیش نهاد ما به شما شرکت در دوره آموزش نوسان گیری سایت تکنیک است تا هم نوسان گیری یاد بگیرید هم جلوی ضرر هایتان گرفته شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *