آیا دامنه نوسان بورس در آینده تغییر خواهد کرد ؟

دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد دامنه نوسان بورس در آینده گفت : ما قصد داریم با برنامه ریزی و چیدن نقشه راه ...
دامنه نوسان بورس در آینده
یکی از جذاب ترین راه ها برای کسب سود یاد گیری نوسان گیری است
با نوسان گیری شما می توانی خیلی سریع از بازار کسب سود های چشم گیری  کنید
البته که نوسان گیری در بورس نیاز به آموزش دارد و در صورتی که آموزش ندیده باشید احتمال سود کردن شما کاهش می یابد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد دامنه نوسان بورس در آینده گفت :

دامنه نوسان بورس در آینده
دامنه نوسان بورس در آینده

دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد دامنه نوسان بورس در آینده گفت : بنده همیشه و حتی در زمانی که هنوز وارد سازمان بورس نشده بودم اعلام کرده‌ام، بیشتر از همه افرادی که معتقد به افزایش دامنه نوسان هستند، به این موضوع اعتقاد دارم.
و در ادامه گفت : سال گذشته تصمیمی برای ایجاد محدودیت در دامنه نوسان گرفته شد که همان زمان اعلام کردیم این اقدام موقتی است بعد از عبور از این شرایط خاص بازار دامنه نوسان را به حالت عادی یا دامنه بزرگتر بر می‌ گردانیم
این محتوا توسط وب سایت تکنیک ( teknek.ir ) تولید شده است

برنامه رئیس سازمان بورس برای دامنه نوسان بازار چه بود ؟

دهقان دهنوی : برنامه ما این بود که مسیر تغییر دامنه نوسان را از منفی دو و مثبت ۶ به صورت تدریجی برای باز کردن دامنه نوسان ادامه دهیم، برای اجرایی شدن این اقدام باید به صورت تدریجی ارقام کوچک مانند نیم درصد به دامنه نوسان اضافه می‌کردیم و اگر این مسیر را ادامه می‌دادیم اکنون دامنه نوسان را به مثبت و منفی ۵.۵ یا ۶ درصد رسانده بودیم.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه وقفه‌ای در راستای اجرایی شدن این تصمیم ایجاد شد، ادامه داد: از مرکز پژوهش سازمان بورس درخواست کردیم تا در خصوص تغییر دامنه نوسان تحقیقاتی را به صورت اساسی انجام دهد و در نهایت براساس مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته یک طرح کامل در این زمینه ارائه شود تا تضمین کننده بهترین حالت در خصوص دامنه نوسان و به نفع بازار باشد.
او افزود: قاعدتا این مطالعه باید جوابگوی سوالاتی مانند اینکه آیا با افزایش دامنه نوسان به مثبت و منفی ۱۰ درصد یا ۱۵ درصد زمینه ایجاد تعادل در معاملات بازار و ارتقای عملکرد و کارایی بازار فراهم می‌شود یا خیر؟ باشد.
آیا سهام نوری را نمی شناسید ؟ معرفی سهام نوری

با تکمیل طرح تغییر دامنه نوسان نقشه راه و هدف مطلوب در این خصوص در اختیار خواهیم داشت

دامنه نوسان بورس در آینده
دامنه نوسان بورس در آینده

دهقان دهنوی با تاکید بر اینکه در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های درستی صورت بگیرد تا شاهد تاثیر منفی آن بر معاملات بازار نباشیم، گفت: با تکمیل آن طرح، یک نقشه راه و هدف مطلوب در این خصوص در اختیار خواهیم داشت، قاعدتا برای رسیدن به آن نقطه و نیز جلوگیری از ایجاد شوک در معاملات بازار باید دامنه نوسان به صورت تدریجی تغییر پیدا کند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه در این نقشه راه به عنوان مثال ممکن است به صورت ماهانه نیم یا یک درصد دامنه نوسان را تغییر دهیم، گفت: اول باید اجازه بدهیم این مطالعه و مدل کامل شود و به اندازه کافی در معرض ارزیابی و نقد صاحب‌نظران قرار بگیرد، بعد از آن هم ممکن است این اقدام نیازمند ایجاد برخی از تغییرات بر روی سامانه معاملات باشد که باید برنامه ریزی‌های لازم در زمینه این تغییرات صورت بگیرد تا بتوان در مدت ۶ ماه یا یک سال تغییرات مدنظر بر روی دامنه نوسان را اجرایی کنیم و به هدف مشخص شده برسیم.
آیا دوست داری رایگان تحلیل سهام ها را ببینی مشاهده تحلیل ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *